Van de wethouder, zondag 8 september 2019

Door Fimke Hijlkema op 15 september 2019

Anita
Afbeelding kan het volgende bevatten: gras, buiten en natuur

Afgelopen vrijdag was daar de Anita lêzing. Eerst de herdenking bij het monument op de dijk bij Zwarte Haan. Daarna de lezing door Teunis Piersma ‘de kwaliteit fan de Natoer’. Hoe zit het met onze bodem, het wad en de weidevogels. Na de lezing nog een interessante discussie tussen de deelnemers en Piersma, waarbij velen het er over eens waren dat er wat moet gebeuren.

35 jaar Wereldwinkel Ooststellingwerf
Afbeelding kan het volgende bevatten: binnen

Op zaterdag was daar eerst de receptie ter gelegenheid van het 35-jarig bestaan van de Wereldwinkel Ooststellingwerf. Voorzitter Henk Dongstraroemde de vele vrijwilligers die vaak al jarenlang actief zijn voor een duurzame, eerlijke en faire handel.

NK minigolf
Afbeelding kan het volgende bevatten: boom, plant, buiten en natuur

Vervolgens was er in Appelscha het NK-minigolf. Voorzitter Roelof Hooijsmavertelde mij alles over de banen en hoe die ‘te nemen’, over de miljoenen soorten ballen die er zijn en de verschillen tussen die ballen en over de technische kant van het bijhouden van de scores. De Round Table was ook aanwezig op de golfbaan met hun internationale gasten.

Opening Molenbosch
Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, staan en buiten

Zaterdagavond vond de opening van het Molenbosch plaats. Een werkelijk prachtige opening met een schitterende lichtshow, kinderen met fakkels, prachtig toneel in een prachtige sfeer bij het bruggetje en het prieeltje. Oldeberkoop mag trots zijn op de vele vrijwilligers die hier jarenlang meerdere dagen per week hard aan gewerkt hebben.

Zondag
De zondag is gebruikt om te lezen, de voorbereidingen voor de begroting 2020 en om even lekker met de familie een kopje thee te drinken

Fimke Hijlkema

Ik ben sinds 1987 lid van de Partij van de Arbeid omdat ik het erg belangrijk vind dat iedereen de kans krijgt zich naar beste kunnen te ontwikkelen. Helaas is het zo dat het verschil tussen arm en rijk en tussen gezond en ongezond steeds groter wordt. We moeten ons uiterste best doen om een