Door op 22 april 2015

Vrijwilligers gezocht voor voedselbank Ooststellingwerf!

De PvdA vindt dat voedselbanken overbodig horen te zijn. Helaas merken we dat er toch mensen zijn die de voedselbank nodig hebben. Onlangs heeft de PvdA-fractie een bezoek gebracht aan de voedselbank in Oosterwolde. We zijn aangenaam verrast over de kwaliteit van de voedselbank en de enthousiaste vrijwilligers die de voedselbank in Oosterwolde runnen. Onze voedselbank heeft het goed voor elkaar!

De voedselbank is een organisatie van een groep vrijwilligers die zich bezig houden met het inzamelen van levensmiddelen, om deze kosteloos uit te delen aan personen die onvoldoende middelen hebben om rond te komen. De hulp van de voedselbank is bedoeld voor mensen die minder dan het minimum-inkomen ter beschikking hebben. De hulp is tijdelijk en kan maximaal 3 jaar duren. Om in aanmerking te komen voor hulp van de voedselbank worden criteria gehanteerd die ook bij de overige voedselbanken in ons land van kracht zijn. Betrokken bestuursleden en vrijwilligers hebben ons uitgelegd wat deze criteria zijn, hoe men aan voedsel komt en wat de vrijwilligers allemaal doen. Hard werken en creatief denken, hebben we gemerkt.

Oproep:
De voedselbank is op zoek naar vrijwilligers die zich één of twee dagen in de week willen bezig houden met het inzamelen van levensmiddelen. Via de website van de voedselbank kunt u contact opnemen met het huidige bestuur.