Jubilarissen en start politieke seizoen

Door Fimke Hijlkema op 21 september 2023

Op 9 september hebben we onze vijf jubilarissen in het zonnetje gezet en het nieuwe politieke jaar ingeluid. Het was een prachtige bijeenkomst in Café Boszicht in Nijeberkoop.  Er waren 25 leden aanwezig, die onder het genot van een hapje en een drankje gezellig met elkaar hebben gesproken over onder andere de vakantieperiode, de politieke situatie, de komende verkiezingen en nog veel meer.

Voorzitter Marian Jager heette iedereen van harte welkom en gaf dat het een drukke tijd wordt met de verkiezingen van 22 november in het vooruitzicht. De vele activiteiten die worden georganiseerd en vanzelfsprekend het gewone raadswerk en bestuurswerk. Ze stond uitgebreid stil bij de jubilarissen. Jan de Jong is al 25 jaar lid van de PvdA en kreeg de bijbehorende speld. Zijn broer Sjonny de Jong, op dit moment raadslid in Ooststellingwerf, die ook 25 jaar lid was, was helaas verhinderd. Hij kreeg zijn speldje op een later moment uitgereikt.

Annelies Stolp, onze vertegenwoordiger in Wetterskip Fryslân is ook al 25 jaar lid van de PvdA. Zij komt uit een rood nest en is actief geworden toen zijn verhuisde naar Oosterwolde. Ze heeft vele functies bekleed binnen de partij, onder andere bestuurslid en campagnecoördinator.

Jan Vledder komt uit een rood nest en daarom was het een beetje verbazingwekkend dat hij ‘nog maar’ 25 jaar lid is. Jan heeft vele jaren in het buitenland doorgebracht voor zijn werk en is daarna pas lid geworden.

Vijftig jaar lid is Betty Bouma uit Oldeberkoop. Op zeer jonge leeftijd werd Betty, ook afkomstig uit een rood nest en evenals Jan Vledder afkomstig uit Grou, lid van de Partij van de Arbeid. Ze was altijd zeer actief onder andere in het bestuur. Ze vertelde nog een prachtige anekdote over haar eerste vergadering bij de afdeling Oldeberkoop. En nee, dat vertellen we hier niet, dat moeten jullie haar zelf maar vragen, maar het had iets te maken met een rode tuinbroek.

Fimke Hijlkema

Ik ben sinds 1987 lid van de Partij van de Arbeid omdat ik het erg belangrijk vind dat iedereen de kans krijgt zich naar beste kunnen te ontwikkelen. Helaas is het zo dat het verschil tussen arm en rijk en tussen gezond en ongezond steeds groter wordt. We moeten ons uiterste best doen om een

Meer over Fimke Hijlkema