Verkiezingsprogramma 2022-2026

De PvdA Ooststellingwerf zet zich met passie in voor alle Stellingwervers en gebruikt daarbij de sociaaldemocratische waarden. Wij willen alles doen om de kloof tussen arm een rijk verkleinen.

Arme mensen leven gemiddeld jaren korter en hebben ook meer gezondheidsklachten. Ook zijn er verschillen in opleidingskansen en toegang tot opleidingen, inkomen, vermogen, arbeids- markt en toegang tot de woningmarkt.

Veel kinderen worden beperkt in hun kansen en mogelijkheden. En ook sport en cultuur zijn voor lang niet iedereen bereikbaar en betaalbaar. De kloof verkleinen betekent een rechtvaardige samenleving: eerlijk delen, vast werk, goed wonen, gezond leven, toegang tot scholing, emancipatie en recht op zeggenschap. Een duurzame samenleving betekent verantwoordelijkheid nemen voor de huidige én toekomstige generaties.

Dit zijn de uitgangspunten voor de landelijke PvdA en dus ook voor het verkiezingsprogramma van de PvdA Ooststellingwerf. Wij willen (kans) ongelijkheid bestrijden en investeren in wat ons bindt.

Dit willen wij doen door gebruik te maken van de kracht van mensen en met steun van een beschermende, verantwoordelijke overheid. Dit kunnen wij alleen samen met u, bewoners van Ooststellingwerf.

VERKIEZINGSPROGRAMMA 2022 – 2026
Sociaal betrokken. Lokaal sterk. Ooststellingwerf
# Passende woonruimte voor iedereen
# Iedereen moet kunnen meedoen in de samenleving