Lelylijn kans voor meer woningbouw in Ooststellingwerf?

14 februari 2022

Daarover gaan Jelke Nijboer, lijsttrekker voor de PvdA Ooststellingwerf, en PvdA-Tweede Kamerlid Habtamu de Hoop in gesprek met inwoners van Ooststellingwerf. Wat voor kansen biedt de Lelylijn ons eigenlijk? Hoeveel meer woningbouw willen we en voor wie? Worden we een overloopgebied van de randstad? Wat betekent bevolkingsgroei voor de rust, ruimtelijke kwaliteit, natuur en de Stellingwerfse samenleving? Of is het juist een impuls voor de lokale economie?

Hoe dan ook: bestuurders moeten luisteren naar de mienskip! Daarom organiseert de PvdA Ooststellingwerf een openbare discussiebijeenkomst op vrijdagavond 18 februari in MFA Mejander in Oldeberkoop. Voorafgaand aan de discussie wordt een presentatie gegeven over het succesvolle Oldeberkoopse burgerinitiatief ‘Welzijn op dorpse schaal’ . Dit is een heel mooi voorbeeld van hoe een gemeenschap het heft in eigen hand kan nemen, zowel voor onze gemeente als ver daar buiten!

Uiteraard zal de avond gehouden worden volgens de dan geldende corona richtlijnen. Opgave is daarom verplicht: [email protected].