Nieuwsbrief over Ooststellingwerfse kandidaten PS en WF

Door Fimke Hijlkema op 16 februari 2023

Extra nieuwsbrief februari 2023

In deze nieuwsbrief nieuws over Ooststellingwerfse kandidaten op de lijsten voor Provinciale staten en het Wetterskip. Ook in deze nieuwsbrief een overzicht van de eerste kandidaten op de lijsten. Ook een foto van de nummer 3 op de lijst voor de Eerste Kamer, Hetty Janssen uit Leeuwarden.

In deze nieuwsbrief ook een oproep om mee te helpen met flyeren en campagnevoeren op de zaterdagen 4 en 11 maart aanstaande.

Verkiezingen voor Provinciale Staten en voor het Wetterskip
Op 15 maart a.s. gaan we weer stemmen. Deze keer voor Provinciale Staten en daarmee indirect voor de Eerste Kamer en voor het Wetterskip.

Het verkiezingsprogramma, verschillende filmpjes, voor beide organen vindt u hier:

Ooststellingwerfse kandidaten
Op de kandidatenlijst voor Provinciale Staten treffen we Jan Vledder uit Oosterwolde op plaats 11 aan.
Jan is secretaris geweest in het bestuur van de afdeling Ooststellingwerf en is op dit moment raadslid in onze gemeente. Hij heeft veel kennis van landbouw en ondernemen; en komt uit een echt rood nest. Voor meer informatie over Jan: https://ooststellingwerf.pvda.nl/wieiswie/jan-vledder/

Annelies Stolp uit Oosterwolde staat op nummer 2 op de kandidatenlijst voor het Wetterskip Annelies heeft jarenlang in het bestuur van de afdeling gezeten en is raadsopvolger geweest. Op dit moment heeft zij ook zitting in het Algemeen Bestuur van het Wetterskip en in de periode daarvoor was zij commissielid bij het Wetterskip. Zij gaat nu op voor haar derde periode.

Kandidatenlijst Provinciale Staten

Kandidaat eerste Kamer, no. 3
Hetty Janssen, Leeuwarden

De campagne
Deze verkiezingen doen er toe. Een sterk sociaal-democratisch geluid in de Staten en in het
Wetterskip is belangrijk voor het waterbeheer en voor een sociaal provinciaal beleid. Met aandacht voor de kwetsbaren en voor water. En natuurlijk hoeven we het belang van een grote fractie in de Eerste Kamer niet uit te leggen. Ook daar kan links het verschil maken. Wilt u uw steentje bijdragen aan de campagne, meld u dan aan bij [email protected] . Wij gaan op 4 en 11 maart (zaterdagen) op stap door onze gemeente.

Fimke Hijlkema

Ik ben sinds 1987 lid van de Partij van de Arbeid omdat ik het erg belangrijk vind dat iedereen de kans krijgt zich naar beste kunnen te ontwikkelen. Helaas is het zo dat het verschil tussen arm en rijk en tussen gezond en ongezond steeds groter wordt. We moeten ons uiterste best doen om een

Meer over Fimke Hijlkema