Werkbezoek PvdA Fryslân aan Ooststellingwerf

19 september 2023

Werkbezoek Provinciale Statenleden

De leden van de Statenfractie, de Wetterskipsfractie, ons Eerste Kamerlid en enkele Gewestelijke bestuursleden kwam op 15 september op bezoek in Ooststellingwerf. Bestuur, fractie en wethouder stelden een programma samen. Er werd gestart bij de oude zuivelfabriek in Elsloo waar onze wethouder Jelke Nijboer de gasten meenam in de problematiek rondom de woningbouw.

Vervolgens gingen we naar het dorpshuis in Langedijke voor een presentatie van Fokke Hut, voorzitter van de ABO over monovergisters en het idee van onze agrariërs om alle vergisters aan elkaar te koppelen en het gas op het net te brengen. Ook het Frysk Programma Landelijk Gebied werd besproken.

Daarna presenteerde Ale Kort van Centrum voor Mens en Mobiliteit (MEMO) de plannen voor een vervoershub aan de N381 in de buurt van het Biosintrum. De concessie van het openbaar bestuur is ook besproken.

Tijdens de borrel vroeg ons lid Henk Bloemhoff aandacht voor het Nedersaksisch (en het Stellingwerfs).

Bestuur, fractie en wethouder vinden het belangrijk de lijnen met onze Statenfractie, Wetterskipsfractie, Eerste en Tweede Kamerleden kort te houden. Het was een geslaagd werkbezoek