Werkbezoek Scala

21 april 2023

Vorige week zijn fractie, fractieondersteuners en bestuur op bezoek geweest bij Scala Welzijn. We werden er hartelijk ontvangen door Directeur-bestuurder Erik Giethoorn en de Manager Jonge Kind Thamar Molenaar. Ze vertelden ons alles over het werk dat Scala doet voor de inwoners van Ooststellingwerf, met name voor de mensen die (even) extra ondersteuning nodig hebben. Ze werken vernieuwend, en zijn vertrouwd en dichtbij, om het mogelijk te maken om betrokken te zijn en te blijven bij de samenleving.

Zo vertelde dhr. Giethoorn bijvoorbeeld over de ontwikkelingen bij het jongerenwerk, waar Scala nabij wil zijn bij alle jongeren, bijvoorbeeld ook in het Stellingwerf college. Bij het Maatschappelijk werk wordt een nieuwe focus ingezet, om meer ruimte voor laagdrempelige aanwezigheid in de dorpen te creëren.

Van mevr. Molenaar hoorden we over hoe Scala inzet op gelijke kansen voor alle kinderen. We waren onder de indruk van de combinatie van inspanningen, om kinderen spelenderwijs de wereld te laten ontdekken en tegelijkertijd hun ouders te ondersteunen. Dit gebeurt zowel thuis, als op de peuterspeelzalen van Scala, als op de basisschool – de doorlopende aanwezigheid van pedagogische ondersteuning is waar Scala blijvend op wil inzetten.

Dit bezoek maakte niet alleen duidelijk dat het werk goed wordt gedaan, maar vooral ook dat er met liefde en inzet wordt gewerkt aan de kracht van onze inwoners. Daarmee kijken we terug op een bijzonder bezoek aan dè welzijnsinstelling van Ooststellingwerf. Wij bedanken Scala voor de hartelijke ontvangst, en de inzichten die ons zijn gegeven, het is duidelijk dat de bijdrage van Scala onmisbaar is!