Door op 27 mei 2014

Snel internet, een must!

In oktober 2011 heeft de PvdA -fractie voor het eerst vragen gesteld over snel internet in het buitengebied naar aanleiding van een bezoek aan de basisschool in Langedijke. Nu lijkt er dan eindelijk schot in de zaak te komen. De PvdA roept het college dan ook op om er alles aan te doen om er voor te zorgen dat de proef in Langedijke door kan gaan.

In november 2011 gingen Jelke Nijboer en Fimke Hijlkema met de PvdA-Statenfractie op werkbezoek bij de basisscholen in Langedijke en De Knipe. In Langedijke zagen we met eigen ogen hoe traag het internet was’; digitale lesprogramma’s volgen is bijna niet te doen. Moderne lesmethoden en boeiend lesmateriaal zijn op deze wijze niet toegankelijk voor de leerlingen. Daarentegen werd er op de school in De Knipe les gegeven met een iPad. Een prachtig gezicht en een goed voorbeeld van hoe het ook kan.
De PvdA heeft daarop schriftelijke vragen gesteld aan het college met het verzoek in actie te komen. Het college heeft daarop een brief naar Gedeputeerde Staten gestuurd met hetzelfde verzoek.

snel internet

In juni 2013 heeft de PvdA opnieuw vragen gesteld aan het college en er daarbij op aangedrongen dat Langedijke een pilotplaats zou worden. Ondertussen is de werkgroep in Langedijke fanatiek aan de slag om snel internet te regelen. Daarbij vraagt de werkgroep en daarmee vragen de inwoners van Langedijke een garantstelling van de gemeente om de financiering rond te krijgen. Een voorziening als snel internet is van zeer groot belang en wat de PvdA betreft gaat de gemeente deze garantstelling verlenen om daarmee snel internet te regelen.